Начало » Хранене » Как трябва да се хранят жените според възрастта си


Как трябва да се хранят жените според възрастта си

Как трябва да се хранят жените според възрастта си

29 Август 2016 | БГНЕС

Балансираното хранене гарантира не само добро самочувствие, но също така пряко влияе на здравето, външния вид и работоспособността. Поради физиологичните особености на двата пола техните режими на хранене също трябва да се различават. Женският метаболизъм е средно с около 30% по-бавен от мъжкия.

Статистиката показва, че много жени се хранят неправилно – приемат твърде много мазнини и захари за сметка на по-малко растителни и млечни продукти. Възрастта обаче играе не по-малко роля от пола за правилното хранене. Ето как трябва да се хранят жените в различните етапи от своя живот:

20-годишните

На тази възраст метаболизмът достатъчно бърз, но това не означава, че е добре да се яде фаст фуд и да се забрави за здравословното хранене. По-добре се откажете и от тортите, тъй като до 30-ата година сладкото може да отслаби организма. Препоръчително е диетата да съдържа –риба и месо (без мазнини), плодове и зеленчуци, зърнени храни и житни култури.

30-годишните

След 30-те жените трябва да мислят за укрепване на костите, заради риска от остеопороза. Добре е да се ядат нискомаслени млечни продукти и сирене. Задължителни са плодовете и зеленчуците, пълнозърнестите продукти.

40-годишните

След 40-ата година се препоръчва пълното изключване от диетата на храни с висок гликемичен индекс (като тортите). Не бива да се яде и пържено. Тук метаболизмът вече започва да се забавя и навлиза в първи хормонален спад. Добре е да се намали общия прием на калории. Диетата трябва да включва млечни продукти, месо и риба (за укрепване на костите), плодове и зеленчуци, масла, съдържащи мощни природни антиоксиданти.

50-годишните

Това е възрастта на менопаузата, когато нивото на естрогена спада. Метаболизмът се забавя още, костната маса намалява, а също и подвижността на ставите. Диетата трябва да включва – пълнозърнести и млечни храни, плодове, а незаменими са продуктите с Омега мастни киселини и антиоксиданти, забавящи окисляването.

60+

След 60-ата година при жените рискът от наднормено тегло нараства, а с него и този от сърдечно-съдови заболявания. Трябва да се борите не само с калориите, но и с холестерола. Препоръчва се замяната на почти всякакви животински мазнини с растителни. Диетата трябва да включва плодове (ягоди и овощни), месо и риба (без мазнини).

Статията е прочетена: 16530 пъти

Добави във Facebook Добави в Twitter Добави в Svejo Добави в Delicious Добави в Google Bookmarks
Вашето мнение е важно за нас. Споделете го!

За да коментирате тази статия трябва да се регистрирате и да влезете в своя профил


Oще от Хранене:


реклама

реклама


Открий бързо и лесно своята рецепта
А | Б | В | Г | Д | Е

Ж | З | И | Й | К | Л

М | Н | О | П | Р | С

Т | У | Ф | Х | Ц | Ч

Ш | Щ | Ъ | Ь | Ю | Я





реклама