Начало » Витамини и минерали » Какво трябва да знаем за Витамин D


Какво трябва да знаем за Витамин D

Какво трябва да знаем за Витамин D

11 Август 2011 | Силвия Кабаиванова

Витамин D е мастноразтворим. Той се намира във всяка животинска и растителна клетка. Този витамин предпазва от рахит и е много важен от ранна детска възраст. Витамин D участва във всмукването на калция и фосфора от червата, а след това и в тяхната обмяна. Витамин D е основна предпоставка за силна имунна система.

Естествени източници на Витамин D са животинските мазнини, сьомгата, скумрията, сардините, риба тон, жълтъка, кравето масло, млякото, рибеното масло и хайвера. Гъбите са един от малкото добри източници на витамин D, които са подходящи и за вегетарианците. Витамин D се намира в големи количества в сушената бирена и хлебна мая, в какаовото масло и растителните масла. В зеленчуците се съдържа под формата на провитамин D, който се превръща във витамин D след облъчване с ултравиолетови лъчи. Под влияние на слънчевите лъчи организмът ни сам синтезира този витамин.

Дневното необходимо количество витамин D е 0,01 до 0,02 мг. Големи количества витамин D са вредни за организма - повишават нивото на холестерола в кръвта и се развива атеросклероза. Има описани случаи на отравяне на хора, които са консумирали големи количества риба и черен дроб от морски риби.

Статията е прочетена: 2642 пъти

Добави във Facebook Добави в Twitter Добави в Svejo Добави в Delicious Добави в Google Bookmarks
Вашето мнение е важно за нас. Споделете го!

За да коментирате тази статия трябва да се регистрирате и да влезете в своя профил


Oще от Витамини и минерали:



реклама


Открий бързо и лесно своята рецепта
А | Б | В | Г | Д | Е

Ж | З | И | Й | К | Л

М | Н | О | П | Р | С

Т | У | Ф | Х | Ц | Ч

Ш | Щ | Ъ | Ь | Ю | Я





реклама